maandag 20 mei 2013

16. Content curation

Deze opdracht heb ik helemaal doorgenomen maar heb besloten om geen account aan te maken. Dit ligt te ver van mijn bedje. Informatie verzamelen en toegankelijk maken is wel het streven van de bibliotheek. Het is ook belangrijk om de juiste informatie naar de juiste doelgroep te sturen.
Paper.li geeft een duidelijke uitleg voor het maken van een online krant, dus voor wie het zou willen gebruiken lijkt mij dit wel handig. De digitale kranten van Leeuwarden en Enschede zien er best goed uit, maar zie het niet echt voor me om 'The biebwaterland daily' de gaan lezen als klant van de bibliotheek. Dit zelfde geldt voor Storify, te veel informatie bijelkaar, dan ben ik snel weg. Dit is weer zoiets wat heel goed bij moet worden gehouden om actueel te blijven. Als je dat zou willen voor de bibliotheek dat moet je een collega hebben die zich hier helemaal op kan uitleven.

1 opmerking:

  1. Soms kun je ook echt teveel informatie krijgen. Leuk om al deze dingen te zien, maar ik heb het geloof ik ook meteen losgelaten...

    BeantwoordenVerwijderen