maandag 20 mei 2013

14. Mobiel internet

Ik ben in het bezit van een mooie Ipad maar heb (nog) geen smartphone. Ik ga die van mijn zoon overnemen, die gaat weer voor de nieuwste Samsung Galaxy s4. Het is niet bij te houden zo snel gaat dat wereldje. Hij had zijn telefoon pas een jaar, en nu al niet meer naar zijn zin. Oke, ik offer mij wel op, haha.
Op mijn Ipad heb ik meerdere Apps die ik regelmatig gebruik. Natuurlijk die van de bieb, de mail, nieuws, facebook, enz. Ook bankieren wordt regelmatig gedaan en een spelletje Ruzzel en Wordfeud is dagelijkse kost.
De qr-code ken ik ook (ook een rondtourtje door de bieb gehad met een smartfone). Ik heb nu een eenvoudige bel/sms telefoon en mis een smartphone niet, maar verheug me toch wel op de smartphone van Koen.
Ik gebruik wel dagelijks de Ipad.
Nu je ook al kan parkeren en betalen met je telefoon kan ik mij niet voorstellen dat het lang duurt voor er iets in de bibliotheek toepasbaar wordt. De RIVD code in de boeken is het begin. Ik denk dat in de toekomst, je telefoon gebruiken om een boek in de bieb te vinden, heel gewoon is. Ik hoop eigenlijk dat dit snel gaat gebeuren, want die kastlijst is dan snel gedaan. Tja weer iets was uit onze handen genomen wordt. We willen allemaal mee, maar of het voor de werkgelegenheid gunstig is?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb laatst een leuke app ontdekt. Layer. Deze werkt met augmentent reality. Richt je telefoon op een oud gebouw, dan krijg je allerlei informatie over dit gebouw. Richt je telefoon op de omslag van het nieuwste boek van Dan Brown, dan komen er allerlei verborgen boodschappen uit de kaft. Leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tips, als ik de telefoon heb ga ik ze zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen