donderdag 11 april 2013

8.

Ik ben weer een stuk wijzer geworden in de afgelopen maanden. De 7 dingen die wij tot nu toe hebben gehad, kwamen mij enigszins bekend voor maar had er nog nooit iets meegedaan. Dat is het leuke van deze cursus, dat je ervan bewust wordt gemaakt dat er meer is dan Googelen. Ik vind een blog leuk als je een bepaalde hobby hebt, die je wilt delen met anderen, zoals een kookblog. Of als je wat langer in het buitenland verblijft en de familie en vriendenkring wilt laten weten waar je mee bezig bent. Voor de bibliotheek denk ik niet dat er een toekomst inzit.
Vooral de doelgroep jongeren is moeilijk te bereiken. Ik denk dat Facebook het middel is om contact te maken met de 'buitenwereld'.
Als ik aan mijn kinderen vraag wat bloggen is, dan weten zij dit natuurlijk wel, maar zij vinden het tijdverdrijf en tijdrovend. Alles moet hap-snap, snel, kort. Ze scannen wat zij nodig hebben en gaan weer door naar iets anders. Rss feeds sluiten hierbij wel aan dacht ik, maar nee..."daar doen we niet aan".
Symbaloo werd wel uitgebreid bekeken en ik was trots dat ik dit kon laten zien, haha.
YouTube is natuurlijk 'hot' dit kan ook goed gebruikt worden in de bibliotheek, maar hoe zorg je dat jouw filmpje zo goed wordt bekeken dat je in het nieuws komt. Dan zouden we iets heel extreems moeten laten zien, dan heb je de aandacht. Als ik klaar ben met de 23 dingen ga ik mijn foto's allemaal op Picasa zetten, wat een uitkomst.Het is helder dat wij allen iets moeten afweten wat er nog meer op internet te krijgen en te zien is. dit is nog maar het topje van de gigantische ijsberg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten