dinsdag 23 april 2013

10. The cloud

Ik vond dit wel leuk om te doen. Ik ben begonnen een pagina op internet te zoeken, iets over de Cocker Spaniël maar :-).
Ik was er snel achter dat je via rechtermuisknop dit bestand kon delen via Google Drive.
Dan 'afdrukken' , bij 'bestemming wijzigen' niet de printer kiezen maar opslaan in Google Drive.
Ik heb het nog een keer gedaan door eerst de pagina op te slaan op bureaublad en dan als Pdf geüpload in Drive.Het lukte op beide manieren. Ik heb het bestand voor de oefening gedeeld met caravannetje en met Wil. Ik ga nog een keer oefenen door een Word document te delen en hiermee te gaan werken via de Cloud. Leuk en superhandig als je er echt een bestemming voor hebt. maar ga eerst nog door met het volgende ding.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb je hondenpagina bekeken. De cloud is inderdaad een prima medium om samen aan een document te werken.
    Er is ook een andere manier om een extern document in word, excel of pdf in google docs te krijgen. Als je naar de drive gaat dan zie je naast de rode knop maken een rode pijl staan. Klik hierop en je kunt een document uploaden van af je computer. Dat werkt ook prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kitty,je zal wel denken, van Ellen hoor ik ook niets.
    Ik zie het nu pas. Sorry. Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen