donderdag 6 juni 2013

19. Aquabrowsen

Wise is overzichtelijk en bekend, dus dat werkt lekker. Maar het is steeds belangrijker om een catalogus te hebben die meer biedt dan alleen een plaatselijke bibliotheek (en omstreken) Landelijk zou natuurlijk veel uitgebreider zijn, zodat je meer de klant van dienst kunt zijn. Hollandnet is mij bekend, dit gebruik ik regelmatig om materialen voor klanten te zoeken die niet in Wise aanwezig zijn. Maar komt een klant bij de balie met een 'halve titel' of met 'ik weet niet zeker of...' dan Google ik altijd even. Zo kom ik meestal tot een goed resultaat, en het gaat snel Ik heb een account gemaakt op Hollandnet en een en ander bekeken. Worldcat kende ik niet, maar ziet er ook overzichtelijk uit, ondanks dat het wereldwijd is. Omdat je steeds makkelijker informatie kan zoeken via Google, denk ik dat hier de toekomst ligt. De klant zelf aanbevelingen laten doen in de catalogus lijkt mij een prima idee. Waarom in eigen hand houden. Er moet natuurlijk wel toezicht worden gehouden, maar met strikte regels kan het een interessante ontwikkeling zijn. Ik begreep dat dit deels ook in Wise kan, dat wist ik niet. Ik had het wel gezien maar deed er niks mee, dacht eigenlijk 'ik hecht geen waarde aan een recentie van een ander, die zijn zo verschillend', maar het is toch leuker dan ik dacht. Ben meteen even gaantaggen en speuren! Pff, weer een uur om, uhh bijelkaar 2 uur. Mmm.

1 opmerking:

  1. Het taggen en waarderen van boeken in Wise gebeurt wel, maar nog niet veel volgens mij. Ik heb wel al meerdere vriendschapsverzoeken via mijn gebruikersnaam in Bicat :-)

    BeantwoordenVerwijderen