donderdag 21 maart 2013

6.

Flickr. Ik ben meteen op zoek gegaan naar foto's van verschillende onderwerpen, English Cockerspaniel, engelse cockerspaniel. Marokko, Maroc, de Tuinen van Majorelle en de Gardens of Majorelle en ja dat kwam me bekend voor, prachtig.
Ik heb zelf ook vele foto's van deze mooie plek.  




Copyright is bekend en dat het veilig is om een bronvermelding te plaatsen dat is ook logisch, maar ik dacht dat als het op internet staat, dat het vrij te gebruiken was, niet dus. ik heb verschillende links over dit onderwerp doorgelezen zoals Wikipedia voor het gebruik van openbare bronnen. Ik had nog nooit van Creative Commons gehoord. Ik kreeg het niet gedaan om via een url een foto van Flickr op m'n blog te plaatsen. dit lukte wel via Google-afbeeldingen. Door op 'hulpmiddelen' te klikken en via het uitrol-menu meteen het exacte formaat zoeken, is superhandig. De foto's van Majorelle in Marocco heb ik via Google afbeeldingen om mijn blog gezet. Fleurt de boel weer een beetje op. Pinterest heb ik goed bekeken en het filmpje gezien hoe je het kan gebruiken. Het is wel mooi om dit op de website te plaatsen, zodat er filmpjes, foto's of foto's van covers,  toegankelijk zijn voor het publiek.  Mooie manier om reclame te maken. Omdat Pinterest nieuw is lijkt het me iets voor de bieb, we lopen volgens mij toch steeds een stap achter. Enschede heeft het ook dus Waterland kan het ook.

2 opmerkingen:

  1. Van deze mooie foto's krijg ik helemaal zin in de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kitty, inderdaad zijn jouw foto's ook heel mooi. Ik zit meer in de kou, maar net als Ellen, krijg ik nu ook wel zin in warm weer en ZOMER!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen